خسارت دوري از فرهنگ جهادي

ارائه خدمات قاليشويي در تهران

خسارت دوري از فرهنگ جهادي

خسارت دوري از فرهنگ جهادي


به گفته مشرق نيوز در مقابل فرهنگ و روحيه جهادي، تفكر كم‌تحرك و وابسته‌اي وجود دارد كه نه اعتقادي كامل و راسخ به توانمندي‌هاي كشور دارد و نه تلاشي براي بهره‌برداري از استعدادهاي داخلي براي رفع مشكلات مي‌كند. اين تفكر كه معمولاً يا اسير سياست‌بازي است يا درگير منفعت‌طلبي و يا غوطه خوردن در قدرت و ثروت در موارد زيادي نه تنها در رفع موانع از سر راه پيشرفت كشور توفيقي ندارد كه در موارد زيادي خود مانع و كندكننده سرعت پيشرفت و تعالي هم مي‌شود.


  در مقابل تفكري كه تميز كردن منزل هموطن سيل‌زده را افتخار مي‌داند، يا ماه‌ها در مناطق زلزله زده كشور مي‌ماند تا خيالش از ساخت سريع و مناسب منزل هموطن بي‌سرپناهش راحت شود، يا با وجود تخصص در يك رشته مهم پزشكي قيد حق ويزيت و درآمد ميلياردي در پايتخت را زده و براي درمان و كمك به مردم به دورترين نقطه محروم كشور مي‌رود، يا كلاس درس را تعطيل كرده و حوزه علميه را تبديل به قاليشويي در تهرانپارس و شستن فرش‌هاي غرق در فاضلاب مردم خوزستان مي‌كند، يا تعطيلات نوروز را به جاي خوش گذراني در فلان كشور، صرف حضور در اردوهاي جهادي و خدمت به مردم مي‌كند، و يا به جاي پشت ميز نشستن و گفتار درماني وارد گود شده و از نزديك به داد مردم مي‌رسد تا آنجا كه يك امام جمعه با لباس مبدل به خانه مردم سيل‌زده مي‌رود و به نظافت منزل آنها مشغول مي‌شود، يا تفكري كه با خودباوري به داشته‌هاي جوانان و دانشمندان كشور براي حل مشكلات اعتقاد دارد، متأسفانه تفكري وجود دارد كه به مردم براي رسيدن به قدرت نياز دارد و پس از آن با وجود كم‌كاري و زد و بند، يا افزايش صفرهاي حقوق‌هاي نجومي برايش اولويت دارد يا چنبره بر قدرت و موقعيت و بازي‌هاي سياسي.


اين جريان يا با تفكري وابسته و با اعتقاد به «ما نمي‌توانيم» سال‌هاي فرصت براي خدمت را صرف ديدن گوشه چشمي ‌از دشمن مي‌كند به اميد آن كه دشمن گره مشكلات را باز كند! يا با تكبر تأمين مسكن براي اقشار ضعيف جامعه را طرحي مزخرف مي‌خواند، يا به جاي تعهد به اتخاذ بهترين تصميم، عزم راسخي در لجبازي و لغو تصميمات مفيد گذشته كه از سوي غيرهم فكرانش اتخاذ شده دارد تا حدي كه مثلا با لغو سهميه‌بندي بنزين هزاران ميليارد خسارت به كشور تحميل مي‌كند.

در مقابل تفكري كه راه‌حل كشور را روحيه جهادي مي‌داند تفكري وجود دارد كه حتي وجود يك نهاد خدمتگزار و انقلابي همچون جهاد سازندگي را تاب نمي‌آورد.

 در مقابل تفكري كه با خلاقيت و ابتكار و تلاش جهادي در مسير استقلال استراتژيك كشور در حوزه فضاي مجازي از قبيل پيام‌رسان‌ها يا بومي‌سازي شبكه‌هاي اجتماعي و توسعه شبكه ملي اطلاعات به موفقيت‌هاي چشمگيري رسيده است، تفكري وجود دارد كه گويي مدافع و مسئول حفظ سيطره دشمن در اين حوزه است و به جاي دفاع و حمايت از جوانان خلاق كشور در مسير مطلوب دشمن قدم مي‌زند.



در مقابل تفكر جهادي و خدمت گزار كه لحظه لحظه زمان مسئوليت را فرصت خدمت و غنيمت دانسته و خود را مشغول حاشيه و انحراف نمي‌كند، جرياني وجود دارد كه زمان مسئوليت را فرصتي براي حاشيه پردازي و دوري از انجام وظيفه دانسته و سرگرم بودن در بازي‌هاي سياسي و جناحي را بر حل مشكلات مردم ‌ترجيح مي‌دهد.



در مقابل تفكري كه براي شنيدن و حل مشكلات مردم به دورترين نقطه‌ها مي‌رود، تفكري وجود دارد كه از داخل خودرو نظرسنجي مي‌كند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.